Stojaki reklamowe, standy – czyli co przyciąga spojrzenie konsumenta

materiały POS

Mówi się, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Być może zdanie to brzmi jak wyświechtany banał, ale nie warto tej zasady bagatelizować… Wrażenie jakie wywieramy na potencjalnym konsumencie ma kluczowy wpływ na jego decyzje zakupowe.

Gdzie sięga wzrok – czyli eye tracking w praktyce

Wielu producentów i sprzedawców pragnie znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytanie: co wpływa na decyzję klienta. Dlaczego w momencie robienia zakupów wybiera on produkt konkurencji, a nie mój?! Przecież dbasz o doskonały skład produktów, jakość… Jednak jeżeli nie zadbasz o odpowiednią promocję, nikt się nie dowie o tym jak genialny jest Twój produkt. Dlaczego? Z prostego powodu – nikt go nie zauważy!

Planując kampanię promocyjną, warto przeanalizować zachowanie konsumentów w sklepie. Wiecie co robi klient w sklepie? Wydawałoby się, że najtrafniejszą odpowiedzią będzie: robi zakupy. Błąd! Około 80% czasu w sklepie, klient spędza na… oglądaniu i przechadzaniu się po sklepie. Tylko przez pozostałe 20% czasu podejmuje decyzje o zakupie danych produktów. Jak możesz wykorzystać tę informację?

Materiały POS przyciągające wzrok

Duża część decyzji zakupowych podejmowana jest nieświadomie – choć wielu z nas wydaje się, że jest zupełnie inaczej. Pomyśl ile razy będąc na zakupach spożywczych kupiłeś dokładnie to, co miałeś na liście? Niewiele było takich sytuacji prawda? W dużej mierze za podjęcie spontanicznej decyzji o zakupie danego produktu odpowiedzialne są materiały POS (point of sales). Mają one najczęściej postać stojaków reklamowych, promujących dany produkt. Kształt stojaka jest spójny z identyfikacją wizualną marki, ale i odznacza się oryginalną formą od pozostałych regałów. Produkty promowane przez materiały POS najczęściej przyciągają uwagę konsumentów, którzy są stałymi klientami sklepu. Ich uwaga nie jest już skupiana na nawigacji. Poruszają się po sklepie intuicyjnie, mogą więc skupić swoją uwagę na wyjątkowych i nowych dla nich detalach.

Spojrzenia się przyciągają

Zastanawialiście się czasem, dlaczego tak wiele marek wykorzystuje w swoich materiałach promocyjnych wizerunki modelek lub modeli? Badania marketingowe wskazują, że wizerunek ludzkiej twarzy na ulotce, banerze, stojaku reklamowym, czy innym materiale POS silnie przyciąga spojrzenia klientów. Warto o tym pamiętać!

Kolory, kształty, dziwne formy, krzykliwe oznaczenia – to wszystko ma na celu przyciągnięcie konsumentów. Jednak, żeby osiągnąć zamierzony efekt, nie można przesadzić z ilością bodźców. Przy obecnym natłoku informacji, konsument może zacząć ignorować pewne elementy. Najlepiej skupić się na jednym elemencie i dopracować go do perfekcji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*