Marketing

Prezentacja do webinaru – jak zrobić to dobrze?

• Zakładki: 53


Webinary to najpotężniejsze narzędzie szkoleniowe do dzielenia się wiedzą w internecie. Webinar to rodzaj szkolenia online prowadzonego w czasie rzeczywistym, najczęściej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i dla konkretnej grupy odbiorców. Z założenia webinary były przeznaczone do sprawnej organizacji szkoleń internetowych. Dziś wykorzystuje się je też do promowania biznesu, prowadzenia wykładów i lekcji online czy prezentacji wyników pomiędzy członkami zespołów w firmach.

Zastosowań webinarów jest wiele, a ich popularność gwałtownie wzrosła w 2020 roku. Dlatego też wiele osób, które nie miały dotychczas do czynienia z takimi formami komunikacji przez internet, potrzebuje i poszukuje informacji na ten temat. Jak zrobić dobry webinar? Jak przygotować się do webinaru? A co najważniejsze, jak zrobić prezentację do webinaru w taki sposób, żebyzachęcić uczestników do uważnego słuchania? Przeczytaj i dowiedz się więcej.

Jak wygląda webinar?

Co to jest webinar? Nie jest to tradycyjna, internetowa transmisja wideo. Transmitowanie wykładu czy konferencji online spełnia inne funkcje i zadania. Na czym więc polega różnica między webinarem a transmisją online? Łatwo wyróżnić dwie podstawowe cechy tego pierwszego, które odróżniają go od tradycyjnych form przekazu wideo w internecie. Po pierwsze – interaktywność. Zgromadzenie ludzi na szkoleniu online zawsze zakłada włączenie do prezentacji części na pytania i odpowiedzi. W wielu narzędziach do webinarów uczestnicy mają możliwość komentowania wystąpienia na bieżąco na chacie. To forma komunikacji w wirtualnym pokoju, nie monolog jednej osoby. W ten sposób budujesz relację z odbiorcami. Po drugie – prezentacja multimedialna do webinaru. Element, który ułatwia nie tylko wygłaszanie mowy przez prowadzącego, ale i odbiór treści przez internetową widownię. Jak zdobyć uwagę słuchających? Wykorzystaj prezentację i utrzymaj uwagę uczestników przez cały czas trwania szkolenia.

Jak dobrze zrobić prezentację do webinaru?

Jak zrobić webinar? Przede wszystkim zadbaj o warstwę merytoryczną, ale nigdy nie zapominaj o dobrej prezentacji! Jeśli webinar ma na celu przekazanie konkretnej porcji wiedzy w określonym czasie, prezentacja online musi zawierać atrakcyjną wizualnie esencję tego, o czym mówisz. Wystarczy, że wybierzesz najważniejsze informacje i ubierzesz je w estetyczną szatę graficzną. W prezentacji do webinaru wykorzystaj proste wykresy i diagramy, czytelne obrazy. Dobrze zaplanuj treści – wielu prowadzących chce przekazać za dużo w podanym czasie (webinar trwa zwykle 40-60 minut), w efekcie pokazując zaledwie część przygotowanych slajdów. Wyeksponuj graficznie to, co najważniejsze. Dodaj elementy graficzne, które ułatwią odbiór i wpłyną na wyobraźnię słuchaczy. Możesz też powierzyć przygotowanie prezentacji do webinaru specjalistom z Re-Prezentacja – zaoszczędzisz czas, a dostaniesz gwarancję profesjonalnej, dobrze wykonanej prezentacji. Warto wiedzieć, że forma prezentacji do webinaru jest równie ważna, co przygotowane przemówienie. Dobra prezentacja to już połowa sukcesu!

Artykuł powstał we współpracy z firmą Re-Prezentacja.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
127 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *