Reklama dźwignią biznesu
Otworzenie działalności gospodarczej nie wystarczy, by zacząć działać. Sam fakt istnienia podmiotu gospodarczego jest niezbędny, by produkować, sprzedawać, dystrybuować, jednak bez działań reklamowych, marketingowych, biznes taki się nie rozwinie. Nawet jeśli mówimy o sytuacji, w której dana osoba otwiera biznes, z powodu licznych zleceń, jakie otrzymała. Nie podejmując aktywności reklamowej, działalność się nie rozszerzy, a my jako przedsiębiorcy utkniemy w miejscu.
Działania marketingowe
Pisząc o marketingu mam na myśli szereg celowych działań na rzecz widoczności firmy, prezentowania oferty produktów i usług, a przede wszystkim – docierania do Klientów. Działania marketingowe, najprościej ujmując, to cały proces pokazywania się. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy, chcący zaprezentować siebie w przestrzeni publicznej?
Przede wszystkim, podstawą reklamy jest identyfikacja wizualna. Aby rozpocząć prowadzenie własnej firmy, oprócz wniosków do CEIDG i pism do wielu innych urzędów, należy zaprojektować logo dopasowane do nazwy, zastanowić się nad misją, wizją i celem działalności i to do nich dopasować gadżety reklamowe. Jeśli ktoś z rozpoczynających aktywność gospodarczą napisał coś takiego jak biznesplan – to tam takie informacje się znajdują. Warto je wyciągnąć, przemyśleć i rozpocząć działania. Identyfikacja wizualna powinna być jasna, czytelna i komunikatywna przede wszystkim! Oprócz tego warto zadbać o widoczność w przestrzeni publicznej, jak i wirtualnej. Czyli stworzyć baner na sklep stacjonarny, jak i zrealizować dlań stronę internetową z licznymi wizytówkami – na przykład umieszczanymi w Google.
Marketing – jak sobie poradzić?
Jeśli posiadasz smykałkę do komputerów, do tworzenia grafik, robienia zdjęć i tym podobnych rzeczy, to z pewnością sobie sam poradzisz ze stworzeniem swojej identyfikacji. W internecie jest wiele aplikacji i darmowych programów, które mogą w tym pomóc, a za które nie trzeba płacić. Pamiętaj tylko, by cała strategia marketingowa w Twoim wykonaniu była spójna! Bałagan nie zachęca kontrahentów do współpracy. Wszystko, co zrobisz dla swojej firmy, będzie świadczyło o Tobie, o sprzedawanych produktach i usługach. Poprzez identyfikację wizualną, tworzysz swój wizerunek – w tym budujesz swoją wiarygodność i poczucie, że jesteś godny zaufania.
Jeśli jednak nie wiesz zupełnie jak można wykorzystać zasoby komputera do poradzenia sobie z reklamą, to lepiej rozejrzyj się dookoła i znajdź ciekawą agencję kreatywną, która świadczy tego typu usługi. Wybranie firmy zewnętrznej wpływa pozytywnie na efekt końcowy działań. Dlaczego? Przede wszystkim osoby z zewnątrz spojrzą na Twój pomysł z dystansem i doradzą – uczciwie i z pomysłem. Taką agencją jest na przykład łódzka młoda grupa Quality Pixels (http://qualitypixels.pl/) kompleksowo zajmująca się marketingiem dla firm. Warto inwestować w pomysły młodych, zdolnych, kreatywnych. Bo właśnie takie osoby najlepiej znają współczesnych konsumentów i rozumieją ich potrzeby.
3 thoughts on “Marketingowy zawrót głowy”