Marketing

Jak to było z tą reklamą?

• Zakładki: 60 • Komentarz: 1


Mówi się, że reklama dźwignią handlu. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Wystarczy tylko rozejrzeć się dookoła, żeby dojść do wniosku, że reklamują się praktycznie wszyscy. Sposobów na promowanie swojej marki jest bardzo wiele. Ale czy zastanawialiście się kiedyś jakie były początki reklamy? Jak wyglądał jej rozwój i jak ewoluowała?

W ujęciu encyklopedycznym reklama to informacja, która połączona jest z komunikatem perswazyjnym. Jej cel jest jasny – nakłonić jak największą liczbę odbiorców do skorzystania z danej usługi, czy zakupu konkretnego produktu. Sukces mierzony jest w popularności marki na rynku.

Wiele osób początki reklamy kojarzy z okresem dwudziestolecia miedzy wojennego. Owszem trzeba przyznać, że w tych latach przeżywała wyjątkowy rozkwit. Reklamy w pierwszej połowie XX wieku przybierały postać małych dzieł sztuki, były bardzo dopracowane, odznaczały się niesamowitą stylistyką. Na plakatach, w gazetach i na szyldach królowały litery o wyszukanym kroju i portrety pięknych kobiet. Jednak to nie belle epoque jest matką reklamy, a wiek… XVII. Została ona wydrukowana w paryskiej gazecie „Journal General d’Affiches”. Od tego momentu rozwój reklamy ruszył pełną parą!

Dziś o reklama wykorzystuje bardzo wiele mediów. Poza najbardziej tradycyjną reklamą prasową, radiową i telewizyjną, możemy wyróżnić także reklamę tranzytową (na pojazdach), zewnętrzną, czy internetową. Właśnie ta ostatnia jest uważana obecnie za jedną z bardziej popularnych i rozwojowych. Ma ogromny zasięg, ale taka forma reklamy nie jest bez wad. Internauci zaczęli tracić cierpliwość i coraz więcej osób ucieka się do stosowanie specjalnych programów blokujących niechciane reklamy.

Właśnie choćby z tego powodu reklama internetowa nie zmonopolizowała w zupełności branży reklamowej. Równie doceniana jest reklama zewnętrzna –  dziś nie są to jedynie szyldy czy afisze. Reklamy w formie kasetonów, liter przestrzennych czy semaforów to doskonały sposób aby zwrócić uwagę przechodniów na daną markę. Popatrzcie choćby na realizacje tej firmy: http://frezujemy.com/. Za pomocą nowoczesnych technologii i maszyn możliwe jest uzyskanie praktycznie każdego wzoru i kształtu z różnych rodzajów materiałów. Frezowanie w plexi pozwala uzyskać niesamowite konstrukcje, które następnie można podświetlić – tak by reklama oddziaływała również po zmroku.

A Waszym zdaniem, która forma reklamy działa najlepiej? Podzielcie się z nami spostrzeżeniami i refleksjami zarówno ze strony użytkowników jak i reklamodawców.

comments icon1 komentarz
1 komentarze
102 wyświetlenia
bookmark icon

1 thoughts on “Jak to było z tą reklamą?

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *