Firma

Buisness leadership – dlaczego przywództwo w biznesie jest takie ważne?

• Zakładki: 53


Generowanie zysków i rozwój firmy możliwy jest dzięki zgranemu zespołowi. Specjaliści, którzy ze sobą współpracują i „grają do jednej bramki” są w stanie osiągnąć znacznie więcej, niż niezadowoleni z pracy wykwalifikowani pracownicy. Dzięki dobremu przywódcy w biznesie, w zespole panuje dobra atmosfera, każdy wykonuje zadania, w których czuje się najlepiej, czego efekty widać w bilansach finansowych firmy. Dowiedz się, kim jest dobry przywódca i dlaczego przywództwo w firmie jest takie ważne.

Na czym polega przywództwo w biznesie?

Sukces firmy zależy od wielu zmiennych. Odpowiedź na zapotrzebowanie rynku lub umiejętne wykreowanie takich potrzeb, konkurencyjna jakość i ceny, obsługa klienta na najwyższym poziomie to najważniejsze z nich. Aby spełnić te warunki trzeba odpowiednio przygotować się do prowadzenia biznesu – misja, strategia pozwalają zaplanować działania, do realizacji których potrzebni będą specjaliści. Tylko zaangażowany i wykwalifikowany pracownik podoła wszystkim zadaniom, zapewniając firmie zyski.

Jednak wiedza i doświadczenie nawet najlepszego specjalisty nie są wystarczające, by osiągnąć sukces. Aby firma działała najsprawniej, jak to możliwe, specjaliści muszą tworzyć zgrany zespół, który ma wspólny cel. I tutaj rola przywódcy w biznesie staje się nieoceniona. Przywódca bowiem buduje poczucie wspólnej wizji, spaja zespół, umiejętnie rozdziela obowiązki, dba o dobrą atmosferę w pracy, tworzy długofalowe przedsięwzięcia i sprawnie reaguje na zmiany.

Dobry przywódca jest więc nie tylko dobrym organizatorem, ale także posiada takie kompetencje, jak emocjonalna inteligencja, która pozwala mu dobrze poznać pracowników, dostosowując zadania do ich umiejętności. Leader w naturalny sposób zaraża optymizmem, odważnie podejmuje wyzwania, wycisza negatywne emocje – jednym słowem scala pracowników i stwarza im najlepsze warunki do pracy. Oczywiście nadrzędnym celem działań przywódcy jest zysk i rozwój firmy.

Przywództwo w biznesie – co wyróżnia przywódcę od managera?

Biznesowy przywódca musi cechować się pewnymi kompetencjami, które odróżniają go od managera. Często manager pełni rolę przywódcy, jednak nie każdy dobry manager może być dobrym przywódcą. Przywódca w biznesie musi posiadać nie tylko umiejętności, pozwalające na sprawne zarządzanie pracą zespołu – oprócz rozliczania z zadań, powinien także motywować. Przywódca – w przeciwieństwie do managera, który minimalizuje ryzyko – nierzadko musi je podejmować, by firma nie tylko dobrze prosperowała, ale również nieustannie się rozwijała. Właśnie dlatego przywódca w biznesie pełni tak ważną rolę.

Nie każdy może być dobrym przywódcą, jednak wiele osób może podnieść swoje kwalifikacje, by z dobrego managera stać się również znakomitym leaderem. Przywódcze umiejętności możemy kształcić między innymi w Akademii Leadershipu w Stibitz.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
121 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *