Strony mobilne

Jeszcze niedawno temu twórcy stron skupiali się  na samym wyglądzie strony na urządzeniach desktopowych. Jeżeli ktoś pomyślał o urządzeniach przenośnych, to raczej projektowano wersję responsywną, czyli dopasowującą się do mniejszych ekranów. Pomysły na inwestowanie w stronę mobilną w ogóle nie przychodziły przedsiębiorcom do głowy. Dziś sytuacja zmieniła się. Wyszukiwarka Google wprowadza nową aktualizację algorytmu, mającą na celu eliminowanie niedopasowanych stron do potrzeb użytkowników.

Zmiany w Googleshutterstock_407936329

Firma Google podjęła poważne kroki w kierunku oceniania stron pod względem mobilności. Dotychczas posiadanie wersji dostosowanej na urządzenia mobilne było dodatkowo „punktowane” w ogólnej ocenie strony przez roboty Google. Już wkrótce w życie ma wejść długo obiecywana zasada Mobile First. Co to oznacza? Strony, które posiadają wersję mobilną będą miały pierwszeństwo w znalezieniu się na górze wyników wyszukiwania, w przeciwieństwie do tych stron, których oglądanie na komórkach jest co najmniej utrudnione. Serwisy, które o taką wersję nie zadbały, znajdą się na szarym końcu stron wyszukiwań Google. W praktyce oznacza to mniejszą szansę na dotarcie do potencjalnych Klientów.

Zadbaj o swoją WWW

Żeby uniknąć strącenia do wyszukiwarkowych lochów, koniecznie zorientuj się, czy Twoja strona posiada wersję mobilną lub chociaż responsywną. Jeżeli nie jesteś biegły w sprawach internetu, skonsultuj się ze specjalistami, np.  Quality Pixels. To agencja kreatywna, zajmująca się projektowaniem i realizacją stron internetowych. Oni z pewnością stworzą dla Ciebie stronę, która będzie spełniała mobilne wymogi i dzięki której będziesz mieć szansę na zyskanie widoczności w sieci.

8 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*