Firma

Konkurs sprzedażowy dla pracowników – skuteczna forma motywacji

• Zakładki: 29


Firma działająca na pełnych obrotach to marzenie każdego przedsiębiorcy. Żeby osiągnąć ten cel, konieczne jest stworzenie zgranego zespołu wyspecjalizowanych pracowników. Jednak żeby stworzyć taki dream team trzeba stworzyć ku temu odpowiednie warunki. Dużą rolę odgrywa w tej kwestii motywacja. Nawet najbardziej kompetentny pracownik nie będzie generował zysków i budował potęgi naszej firmy, jeżeli nie będzie miał motywacji. Dlatego też firmy, niezależnie od wielkości i branży, sięgają po różne metody motywacyjne. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest przeprowadzanie konkursów sprzedażowych dla pracowników. Jak dobrze przeprowadzić taki konkurs w swojej firmie? O czym warto pamiętać? 

grupa docelowa reklamy

Jak przeprowadzić konkurs sprzedażowy dla pracowników?

W relacjach biznesowych najważniejsze jest zaufanie. Przygotowując konkurs sprzedażowy dla pracowników swojej firmy pamiętaj o tym, by opierał się on na jasnych zasadach — mówi specjalista z firmy A&M Club Adrenalina i Motywacja zajmującej się organizacją konkursów sprzedażowych i eventów firmowych. Przecież chodzi o to, by zachęcić pracowników do rywalizacji, a co za tym idzie, poprawy wyników i wydajności firmy. 

Konkurs sprzedażowy dla pracowników firmy powinien być dostępny dla wszystkich pracowników w firmie — niezależnie od wcześniejszych wyników, czy pełnionej funkcji. Poczucie równości szans zachęci do współzawodnictwa także pracowników, którzy wcześniej mieli gorsze wyniki. Drugim warunkiem, jaki musi spełniać konkurs sprzedażowy dla pracowników jest przejrzystość. Określ konkretny termin trwania konkursu, warunki, jakie należy spełnić żeby zdobyć nagrodę i podaj konkretną nagrodę. Wszelkie niedopowiedzenia i niejasności tylko zniechęcą pracowników i zmniejszają zaufanie wobec pracodawcy. 

Jakie nagrody wybrać w konkursie sprzedażowym dla pracowników?

Żeby skutecznie zmotywować pracowników do wzięcia udziału w konkursie sprzedażowym należy przygotować atrakcyjną nagrodę. Coś, o co naprawdę warto powalczyć z innymi pracownikami. Wielu pracodawców decyduje się na drogi sprzęt elektroniczny lub vouchery o wysokiej wartości. Jednak według nas najciekawszym rozwiązaniem jest pełen atrakcji wyjazd w interesujące miejsce. Ważne, by wyjazd będący nagrodą w konkursie sprzedażowym był atrakcyjny — istotna jest nie tylko lokalizacja, ale i atrakcje, jakie czekają na zwycięzców, np. luksusowe spa, nurkowanie, wyprawa quadami, czy wyścigi rajdowe.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
196 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *