Kariera

Jak employer branding pomaga pracodawcy w znalezieniu specjalistów?

• Zakładki: 166


Employer branding to pojęcie, którym powinni zainteresować się wszyscy pracodawcy, którym zależy na zatrudnianiu najlepszych specjalistów na rynku. Obojętnie nie powinni przechodzić wokół tego zagadnienia również ci, dla których problemem w utrzymaniu ciągłości procesów w firmie jest duża rotacja pracowników. Czym jest employer branding i w jaki sposób pomaga on pracodawcom i rekruterom?

Employer branding sposobem na przyciągnięcie specjalistów do swojej firmy

Do employer branding zaliczamy wszelkiego rodzaju działania na rzecz budowania marki pracodawcy. Celem tych działań jest wpisanie się w profil pracodawcy z wyboru – osoby poszukujące pracy podejmują ją w firmie o rozbudowanym employer brandingu nie z przypadku, nie z przymusu ekonomicznego, a dlatego, że na pracy w tej firmie im zależy. Do employer brandingu zaliczamy działania z zakresu CSR, a także wszelkie imprezy integracyjne, dodatkowe bonusy i dbałość o dobrą atmosferę w firmie – oczywiście o działaniach tych należy informować za pośrednictwem mediów społecznościowych czy lokalnej prasy.

Employer branding obniża koszty i zwiększa konkurencyjność na rynku

Dobrze prowadzony employer branding pozwala zmniejszyć koszty firmy, związane z rekrutacją i ciągłym onboardingiem nowych pracowników. Jednocześnie zwiększa konkurencyjność na rynku, dzięki zatrudnianiu najlepszych specjalistów i zaangażowanych pracowników. Również ogłoszenia o pracę powinny być zróżnicowane – kandydaci szukają zatrudnienia zarówno poprzez portale, wpisując hasło praca Białystok, jak i w mediach społecznościowych.

Poszukiwanie nowych specjalistów to żmudny, czasochłonny i niełatwy proces. Employer branding znacząco go ułatwia, a także ogranicza rotację pracowników, co przekłada się na realne korzyści dla firmy.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
89 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *