Employer branding to pojęcie, którym powinni zainteresować się wszyscy pracodawcy, którym zależy na zatrudnianiu najlepszych specjalistów na rynku. Obojętnie nie powinni przechodzić wokół tego zagadnienia również ci, dla których problemem w utrzymaniu ciągłości procesów w firmie jest duża rotacja pracowników. Czym jest employer branding i w jaki sposób pomaga on pracodawcom i rekruterom?
Employer branding sposobem na przyciągnięcie specjalistów do swojej firmy
Do employer branding zaliczamy wszelkiego rodzaju działania na rzecz budowania marki pracodawcy. Celem tych działań jest wpisanie się w profil pracodawcy z wyboru – osoby poszukujące pracy podejmują ją w firmie o rozbudowanym employer brandingu nie z przypadku, nie z przymusu ekonomicznego, a dlatego, że na pracy w tej firmie im zależy. Do employer brandingu zaliczamy działania z zakresu CSR, a także wszelkie imprezy integracyjne, dodatkowe bonusy i dbałość o dobrą atmosferę w firmie – oczywiście o działaniach tych należy informować za pośrednictwem mediów społecznościowych czy lokalnej prasy.
Employer branding obniża koszty i zwiększa konkurencyjność na rynku
Dobrze prowadzony employer branding pozwala zmniejszyć koszty firmy, związane z rekrutacją i ciągłym onboardingiem nowych pracowników. Jednocześnie zwiększa konkurencyjność na rynku, dzięki zatrudnianiu najlepszych specjalistów i zaangażowanych pracowników. Również ogłoszenia o pracę powinny być zróżnicowane – kandydaci szukają zatrudnienia zarówno poprzez portale, wpisując hasło praca Białystok, jak i w mediach społecznościowych.
Poszukiwanie nowych specjalistów to żmudny, czasochłonny i niełatwy proces. Employer branding znacząco go ułatwia, a także ogranicza rotację pracowników, co przekłada się na realne korzyści dla firmy.
Fot. Shutterstock.