Firma

Kompleksowa obsługa, wysoka jakość i karty rabatowe — zatrzymaj klienta na dłużej!

• Zakładki: 106


Żyjemy w czasach, kiedy na każdym rogu czają się sklepy konkurujące ze sobą w zakresie cen i dostępności towaru. Ta sama sytuacja dotyczy usług fryzjerskich, kosmetycznych, motoryzacyjnych i wszystkich innych. Zatrzymanie przy sobie klienta nie jest łatwe, ale możliwe dzięki kilku narzędziom. U wielu konsumentów wykształcił się nawyk podążania za korzystniejszą i kompleksową ofertą. Mając własną bazę klientów, warto dbać o ich zadowolenie. Dzięki temu zachęcimy ich do powrotu i ponownego skorzystania z naszych usług. Jakie sposoby na zatrzymanie klienta są najlepsze?

Profesjonalna obsługa klienta

Konsument chcący skorzystać z danej usługi liczy na profesjonalne podejście ze strony obsługi. Przedsiębiorcy zwykle nie wiedzą, że ich klienci mogą być niezadowoleni. Dlatego tak ważna jest komunikacja. Równie istotne jest przyjazne nastawienie. Widok niezadowolonej ekspedientki nie jest czymś, co zainteresowana osoba chciałaby zobaczyć zaraz po wejściu do sklepu. Błędem popełnianym przez właścicieli firm jest zatrudnianie pracowników niemających odpowiedniej wiedzy o produkcie lub usłudze. Kiedy klient zadaje pytanie, oczekuje jasnej odpowiedzi. Niektórzy konsumenci mają tendencję do korzystania z doradztwa, więc i ten aspekt warto wziąć pod uwagę.

Jakość na pierwszym miejscu

Produkt wysokiej jakości to rzecz zgodna z oczekiwaniami i pozbawiona błędów. Wielu przedsiębiorców błędnie definiuje jakość. Wbrew pozorom nie ma to związku z posiadaniem przez produkt większej ilości zastosowań. Najważniejsze jest to, by klient otrzymał dokładnie to, na czym mu zależy. Jeśli zainteresowani usługami danej firmy zgłaszają się z problemami, należy je zapisywać. Analiza problemów pozwoli znaleźć rozwiązania pozwalające ich uniknąć. Warto poświęcić czas, by regularnie usuwać błędy ze swoich produktów oraz dbać o proces sprzedaży czy obsługi klienta.

A może karty rabatowe?

Zniżki są czymś, obok czego żaden klient nie przejdzie obojętnie. Nic więc dziwnego, że karty rabatowe stały się systemem zachęcającym konsumentów do korzystania z usługi. To także świetny sposób, by zbudować lojalność. Bardzo często można dzięki temu liczyć na większe przywiązanie do firmy czy też samego produktu. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie kilkustopniowego rabatu, którego wysokość zależałaby od ilości kupionych produktów lub wartości dokonanych zakupów. Będzie to pewnego rodzaju zachęta do pozostania przy danej marce.

Zaspokajanie potrzeb klientów i dbanie o zadowolenie z usług jest najlepszym sposobem na zatrzymanie ich przy sobie. Ciekawym rozwiązaniem są także karty rabatowe stanowiące jednocześnie podziękę i nagrodę.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Cardon.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
64 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.