Silna konkurencja dotyczy praktycznie każdej branży. Żeby zostać zauważonym i zdobyć wiernych klientów trzeba się podjąć wiele działań, które będą składać się na całość strategii marketingowej firmy. Podstawowym działaniem jest stworzenie spójnego wizerunku marki. Wypracowany wizerunek marki pozwala być rozpoznawalnym wśród konsumentów – to pomaga w pozyskaniu nowych klientów i utrzymaniu obecnych. Gdy chcemy wypromować dany produkt lub markę, warto by wizerunek marki nawiązywał do wartości, które istotne są dla grupy docelowej konsumentów. Żeby stworzyć całościowy wizerunek marki, należy na wstępie stworzyć spójną i przemyślaną identyfikację wizualną. Warto pamiętać, że duża część klientów to wzrokowcy, dlatego należy zadbać o odpowiedni font i kolorystykę, podkreślającą charakter marki i produktu. Ustalonej wcześniej identyfikacji wizualnej należy przestrzegać we wszystkich materiałach marketingowych – od strony internetowej, przez wizytówki, po opakowania produktów. Dziś opowiemy, dlaczego tak istotną rolę odgrywa opakowanie foliowe w budowie wizerunku marki.
Jaki ma wpływ opakowanie foliowe na odbiór marki?
Sprzedaż produktu to prawdziwa walka o klienta. Wielu początkujących sprzedawców wychodzi z założenia, że dobrej jakości produkt sam się obroni. Niestety przez gąszcz różnych marek i produktów trudno się przebić, szczególnie gdy nie jesteśmy rozpoznawalni. Dlatego praca nad wizerunkiem marki jest tak istotna i należy poświęcić temu elementowi sporo pracy. Ważne by produkt oferowany przez daną firmę miał swoje indywidualne cechy, ale jednocześnie nawiązywał do wizerunku i charakteru marki. Projektując opakowanie, warto pamiętać, że najważniejszy jest pierwszy efekt. Decyzje konsumenckie są podejmowane w ciągu pierwszych kilku sekund. Co więcej – najczęściej konsument wybierając pierwszy raz konkretny produkt, zazwyczaj z nim zostaje na zawsze i rzadko sięga po inne opcje.
Opakowanie foliowe na wagę złota
Teoretycznie najważniejszy jest produkt – przyzna to każdy klient, lubiący analizę składu i pochodzenia produktu. Jednak podczas zakupów silną rolę odgrywają emocje i to częściej nimi się kierujemy, dokonując wyborów. Dlatego opakowanie powinno być atrakcyjne i jednocześnie funkcjonalne. Folia doskonale się sprawdzi w roli opakowania, ponieważ stanowi skuteczną ochronę przed wilgocią i czynnikami zewnętrznymi.