Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że to od działań marketingowych zależy, czy jego firma odniesie sukces. Sposobów na skutecznie docieranie do potencjalnych klientów jest wiele. Niektórzy decydują się na banery wielkoformatowe, inni wybierają ulotki lub zupełnie inną formę przekazu dla konsumentów. Nie bez przyczyny mówi się, że to reklama jest dźwignią handlu. Bardzo skutecznym narzędziem marketingowym są filmy reklamowe. Jak je kręcić, by osiągnąć sukces?
Po co kręcić filmy reklamowe?
Nadmiar obowiązków, brak czasu na odpoczynek, przyspieszające tempo życia — te elementy powodują, że ludziom w dzisiejszych czasach trudniej jest się skupić. Społeczeństwo staje się zdecydowanie bardziej obrazkowe, dlatego łatwiej jest skierować czyjąś uwagę na film reklamowy. Dzięki obrazowi treść może zostać przekazana w zdecydowanie krótszym czasie. Nie koncentrując się na przekazie, człowiek i tak podświadomie zapamiętuje logo lub reklamowany produkt. Filmy reklamowe są niezwykle funkcjonalne, bo sprawdzą się nie tylko w telewizji, ale także w internecie. To tylko kilka zalet, jakie daje tworzenie filmów reklamowych.
Jak przygotować się do stworzenia filmu?
Stworzenie filmu reklamowego nie musi być skomplikowane. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych zasad, by zwiększyć swoją szansę na sukces. Przede wszystkim warto ustalić, kto miałby być odbiorcą reklamy i jaki jest jej cel. Od tego aspektu zależy scenariusz i forma przekazu. Inną istotną kwestią jest kanał dystrybucji. Filmy emitowane w sieci mogą być dłuższe oraz mają mniejsze ograniczenia na przykład w kwestii czasu emitowania spotu. Określenie budżetu pozwoli zaplanować wybór aktorów, miejsc kręcenia czy efektów użytych w filmie. Na końcowym etapie warto poszukać sprawdzonego wykonawcy, który podejmie się realizacji projektu.
Co zrobić, by film reklamowy był skuteczny?
W filmach reklamowych ważna jest historia wywołująca emocje. Im fabuła będzie ciekawsza i bardziej wciągająca, tym większe szanse, że klient zainteresuje się właśnie naszą ofertą. Warto zwrócić uwagę na wiarygodną narrację. Przedstawiona w reklamie opowieść powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej. Każdy widz jest inny, więc nie da się stworzyć historii trafiającej do każdego odbiorcy. Warto wspomnieć, że język reklamy powinien być dostosowany do wybranego grona konsumentów, a styl do promowanego produktu. Zadbanie o wszystkie te szczegóły z pewnością korzystnie wpłynie na jakość tworzonego filmu.
Filmy reklamowe to łatwy i szybki sposób na dotarcie to dużej grupy odbiorców oraz zdobycie ich zainteresowania. Warto wziąć pod uwagę ten element, planując strategię marketingową swojego przedsiębiorstwa.
Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Reklamową Art-Design.