Jak otworzyć sklep spożywczy? cz. II

Jak otworzyć sklep spożywczy?

Część druga.

Otwarcie sklepu spożywczego, tak jak każdego innego biznesu, wymaga planowania, poświęcenia odpowiedniej ilości czasu i pieniędzy. W pierwszej części naszego poradnika zwróciliśmy uwagę na wartość precyzyjnego biznesplanu, znalezienie dogodnej lokalizacji i oszacowanie niezbędnych wydatków. Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią poradnika, który pomoże ci sprawnie wystartować.

Działalność gospodarcza

Taki sklep może otworzyć właściwie każdy, kto potrafi robić interesy. Ale sama znajomość handlu nie wystarczy – żeby móc otworzyć sklep, potrzebujesz własnej firmy. Żeby ją założyć, musisz wybrać formę prowadzonej działalności. Następnie czeka cię wypełnienie odpowiedniego wniosku i dostarczenie go do urzędu miasta albo do urzędu gminy. Konieczne będą wizyty w Urzędzie Skarbowym i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Do tego rodzaju działalności niezbędne będzie także nawiązanie kontaktu z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Nie ma co się bać – to naprawdę nic skomplikowanego.

Franczyza?

Franchising to współpraca nawiązywana przez niezależnych przedsiębiorców. W prostych słowach sposób na otworzenie własnego biznesu pod logiem znanej sieci. W ten sposób funkcjonują m.in. Żabki i restauracje sieci McDonald’s. To sprawdzona i popularna metoda robienia interesów. W kwestiach prowadzenia i zarządzania swoją firmą będziesz miał wolność, ale konieczne jest przestrzeganie procedur wspólnych dla całej sieci, takich jak kupowanie towaru od określonych sprzedawców i branie udziału w narzuconych akcjach promocyjnych.

Wyposażenie sklepu

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, twój sklep będzie potrzebował wyposażenia. Po doprowadzeniu lokalu do stanu, w którym można go używać, konieczne będzie zastanowienie się, co znajdzie się w asortymencie. Żeby oferować różne produkty, będzie potrzebny do nich odpowiedni sprzęt. Przecież pieczywa nie będziesz sprzedawać z lodówek 😉 Z ofertą wyposażenia sklepowego możesz zapoznać się tutaj: http://www.akcesoriasklepowe.pl.

Nie zapominaj o reklamie!

Reklamuj się w lokalnych mediach. Stwórz interesującą i czytelną identyfikację wizualną, wydrukuj banery i zaprojektuj elegancki szyld. Kluczowa jest dobra i łatwa do zapamiętania nazwa! Pamiętaj, że w tych czasach trudno zaistnieć bez dobrej reklamy w internecie. Najlepiej skorzystaj z usług dobrej i sprawdzonej agencji interaktywnej, która pomoże Ci zaistnieć w internecie np. funkymedia.pl.

 

5 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*